13 Ekim 2011

Aslında uzun zamandır yazmayışımın nedeni herşeyin birikmesi..Beni harekete geçiren şeyse Batının artık konuşmaya(çalışmaya)başlamış olması.Çocuklarımız doğduktan sonra herşeyin bi zamanı olmasına rağmen herşeyin hemencecik olmasını bekleriz.Bunlar diş çıkarma, katı besine geçme, ayakta durma ,emekleme, yürüme, konuşma vs.vs.vs.vsss diye uzayıp gider.Her çocukta bu farklılık gösterdiği halde kendimizi benim çocuğum neden yapamadı neden o konuşuyorda benimki daha konuşmadı gibi karşılaştırmadan da alamayız.Bende tıpkı her anne gibi oğlum neden konuşmadı neden hiçbişey söyleyemiyor acaba bi problemmi var dedim.Doktorla görüştüm makaleler okudum İNTERNETİ DELİK DEŞİK ETTİM büyüklere sordum büyüklerle yetinmeyip Batından büyük cocuğu olanlarla konuştum.Her duyduğum her öğrendiğim farklıydı.Ama hepsi aynı başlık altında toplandı "yakında konuşur.":)

Bu YAKIN DA halen tam da şuan değil.Cümle kurmakta zorlanıyor Batın.İki kelimeden daha fazlasını bir araya getiremiyor. Çok meraklandı herşeyi ama herşeyi belki milyonlarca kez sorup söyletiyor.. Neyse buna da şükür demek bi kaç örnek vermek istiyorum :

Mesela B atın bütün içecekleri yutkunarak isterken zamanla bunu >üpdii< ye çevirmişti şimdiyse çaya "dayşş" süte "düttü" demeye başladı ama su hala üpdi üpdi :) Ç harflerini Ş olarak söylüyo ağaca "ağaaş" çiçeğe "şişşe" gibi.R ve L harfini de yutuyo arabaya "aaaba" buluta "buuüt " hayıra "hayıı"gibi..

Biraz da Batının neler yaptığından bahsedeyim;İzin dönüşümüzden beri aşağıya oynamak için kendisi 3 kat inip gidiyor gerçi geri gelmiyor biz zorla çıkarıyoruz ama olsun şimdilik cesaret edip inmesi bile gurur verici.Oyunlara daha yatkın başı boş gezmiyo :) Biraz daha fazla söz dinliyo ama hala çok yaramaz ve arsız :P Haaala suyla oynamaya meraklı.Yan komşunun sebili yaz sonu ne çekti Batının elinden :DTelevizyonda ve bilgisayarda gördüğü şahıslara tükürme merakı var.Elinde ne olursa olsun su süt meyve suyu hepsini içip içip tükürüyo.Birde bardak merakı hasıl oldu Batına..vede halen eline ne gecerse aşağı fırlatıyor.Emzik huyumuz devam,tuvalet eğitimine başlamadık.Aslında başlasak olabilirdi de ama yalnızca kakasını biliyordu :) ööööhk diyodu geldiğinde.bi kaç kez denedik ama şimdilik erken galiba.Bir ay kadar önce de zıplamayı öğrendi sıpa.Zıp zıp yatakta zıpzıp balkonda keçi gibi dolaşıyo :S Pepee hastası oldu Batın :) Birde keloğlan.Ve de en önemlisi Yemek masasında tam anlamıyla Yer sahibi oldu :,,( bu benim için çok önemli.Batın ne kadar kalafatlı durursa dursun yemek konusunda her zaman kemçik bi çocuk oldu.Bazen yer genel olarak yemez.Geçen hafta boyunca babasıyla beraber yedi bir kaşık o bir kaşıkta o..Yoksa ağzına dahi sürmedi..Birde gelenin gidenin arkasında ağlıyor en çokta yan komşunun kızı Esi'nin.Esiii Esiii :S puf :)
Çok uzattım velhasıl kısa kesmek gerek.Bismillah dedik gerisi gelir inşallah...

Hiç yorum yok: